Uppe med tuppen!! Sverige ett fegt land

Det är jag nästan varje morgon , utom på lördagar och söndagar !

kollade på 134 saker igår, väldigt bra program  , och igår skämdes jag faktiskt över Sverige om ni kollar på det på svt och ser det som handlar om andra världskriget så fattar ni nog  var ja menar! så jävla fegt att man få ont i magen.. och tänkt att vi kunde ha hjälpt fler judar men vilket vi inte valda att göra för vi var rädda att dom skulle ta vara jobb för dom var ju högutbildade, haha låter ju precis som Hitler sjävl!


började även tänka på Astrid Lindgren igår kväll!!
 


 blir så nostalgisk , ryser lite i kroppen  , hur hade ens uppväxt varit utan Astrid och hennes sagor ?
kommer alltid gilla böckerna och filmerna men visst kan ja säga att man ser dom på ett annat sätt nu när man är äldre, men allt var ju roligare när man var barn så! måste köpa alla filmerna så mina barn kan se dom , om ja får några vill säga! Käraste syster är en av mina favoriter men den är inte lika känd som alla andra, men den bästa är Karlsson på taket haha han är grym

Kommentarer
Postat av: Petrich

jag älskade allt med astrid lindgren :D

2008-11-20 @ 13:06:51
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: fia

jag älskar alldra käraste syster oxå! den är bäst! sen pippi! haha jag hatar karlsson på taket! haha

2008-11-20 @ 16:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0